Schottland

Dundee FC --- The Dees

14.05.2009 - 19:50 Uhr
Dundee FC --- The Dees |#71
20.10.2010 - 11:13 Uhr
Dundee FC fans to launch takeover bid

Fans of Dundee Football Club have set a target to raise half a million pounds to launch a takeover bid for the struggling Scottish club.

Dundee FC Supporters Society Ltd met with administrator Bryan Jackson after Aberdeen millionaire and Dark Blues benefactor Calum Melville resigned from the board. And it was made clear that the club can only run until Christmas.

The group plan to raise £251,000 by the start of December for a company voluntary arrangement with hopes for businesses, investors, the council and other groups to raise the remainder. The money would be used to pay off the club’s outstanding £420,000 PAYE and national insurance bill to HM Revenue and Customs.

“What must be made absolutely clear is that we need everyone to do as much as they can, as quickly as they can,” said fans’ representative Stuart Murphy.

“If you are a part of this community, if you are a supporter, if you want Dundee Football Club to survive, you must do whatever you can. No fan can sit back and do nothing. We need you to contribute in any and every way possible,” he added.

http://www.newsnow.co.uk/A/452397930?-1042

•     •     •

VfL Bochum 1848
60 - WSV - FCS - Wacker - Hellas
Moyola Park - Ballinamallard United
Dundee FC --- The Dees |#72
29.10.2010 - 15:55 Uhr
Mir ist klar, dass Dundee extreme finanzielle Probleme hat, aber die haben ja einen Minikader, das ist ja extrem. Aber es kann doch nicht sein, dass die nur einen Keeper haben, oder?
Dundee FC --- The Dees |#73
30.10.2010 - 01:38 Uhr
Zitat von schuladen:
Mir ist klar, dass Dundee extreme finanzielle Probleme hat, aber die haben ja einen Minikader, das ist ja extrem. Aber es kann doch nicht sein, dass die nur einen Keeper haben, oder?

Na ja momentan sitz immer Scott Findlay auf der Bank, der aber nur Testspieler ist. Morgen wärs dann aber schon das 3. Mal, und mehr ist glaub ich nicht erlaubt bei Testspielern, von daher müssten sie ihn dann verpflichten oder eben nicht, dann muss da wohl der U19- Torwart sitzen. Andererseits wurden in der Jugend auch schon dutzende Spieler entlassen...

•     •     •

German Jambos SC

Pate Schottlandforum

19. Mai 2012, Scottish Cup Final Hibernian 1-5 Heart of Midlothian

,,Of all the small nations of this earth, perhaps only the ancient Greeks surpass the Scots in their contribution to mankind.''

Sir Winston Churchill
Dundee FC --- The Dees |#74
01.11.2010 - 16:27 Uhr
PRESS STATEMENT

Monday 1st November 2010

DUNDEE FOOTBALL CLUB

THE SCOTTISH FOOTBALL LEAGUE REGRETS THE CURRENT SITUATION THAT DUNDEE F.C. FINDS ITSELF IN FOR THE SECOND TIME IN SEVEN YEARS. WE ARE FULLY AWARE OF THE IMPACT THIS SITUATION HAS HAD ON ALL CONCERNED, ESPECIALLY PLAYERS, STAFF AND FANS OF THE CLUB.

THE SFL HAS A DUTY TO PROTECT THE INTEGRITY AND ON-GOING SMOOTH-RUNNING OF THE LEAGUE. OUR MEMBERS AND STAKEHOLDERS EXPECT NOTHING LESS.

FOLLOWING A THOROUGH PROCESS, AS ENDORSED BY THE ADMINISTRATOR, THE BOARD HAS DECIDED THAT DUNDEE FOOTBALL CLUB LIMITED IS GUILTY OF CONDUCT CONTRARY TO LEAGUE RULES, THE INTERESTS OF THE LEAGUE AND ITS MEMBER CLUBS, AND THE FOLLOWING SANCTIONS WILL BE IMPOSED:

1.THAT DUNDEE F.C. BE DEDUCTED 25 LEAGUE CHAMPIONSHIP POINTS WITH IMMEDIATE EFFECT.

2.THAT, WITH IMMEDIATE EFFECT, A PLAYER REGISTRATION EMBARGO BE IMPOSED UNTIL THE CLUB COMES OUT OF ADMINISTRATION.

3.THAT IF THE CLUB IS STILL IN ADMINISTRATION BY 31ST MARCH, 2011, THE BOARD WILL RECONSIDER THE MATTER AND WILL DEAL WITH THE CLUB AS IT SEES FIT.

IT SHOULD BE NOTED THAT DUNDEE F.C. HAS A RIGHT OF APPEAL AGAINST THESE SANCTIONS

WE ARE OF THE OPINION THAT LESSONS ARE NOT BEING LEARNED. FOR EXAMPLE, CLUBS HAVE TO REALISE THAT, GOING FORWARD, THEY CANNOT TREAT THEIR HMRC OBLIGATIONS AS SOMETHING AKIN TO A CREDIT CARD.

FOLLOWING A RECENT MANDATE FROM OUR CLUBS, THE SFL WILL NOW PREPARE THE INTRODUCTION OF AN EARLY WARNING SYSTEM, DESIGNED TO ALLOW US TO INTERVENE AT ANY STAGE, IF ADVISED BY HMRC THAT CLUBS ARE DEFAULTING ON THEIR OBLIGATIONS. WE ALSO WISH TO REITERATE THAT DUTIES OF CARE AND FINANCIAL DILIGENCE ARE OF THE UTMOST IMPORTANCE FOR ANY DIRECTOR OR OFFICIAL OF ANY CLUB.

IN THE FACE OF CURRENT CHALLENGES, OUR ULTIMATE AIM IS TO ENSURE THAT CLUBS SURVIVE WITH INTEGRITY. PROFESSIONAL AND ROBUST FINANCIAL MANAGEMENT PROCEDURES ARE KEY TO THE FUTURE SECURITY OF ALL CLUBS.

http://www.scottishfootballleague.com/news/article/press-statement-2010-11-01/

•     •     •

VfL Bochum 1848
Dundee FC --- The Dees |#75
01.11.2010 - 19:08 Uhr
25 Punkte!? :o

•     •     •

German Jambos SC

Pate Schottlandforum

,,Of all the small nations of this earth, perhaps only the ancient Greeks surpass the Scots in their contribution to mankind.''

Sir Winston Churchill
Dundee FC --- The Dees |#76
01.11.2010 - 19:34 Uhr
Zitat von Eintracht1874:

Jau!
Heisst: In noch 25 Spielen 20 Punkte Rückstand aufholen, und das mit einem abgespeckten Kader. Wird ne harte Nummer für die Dees......

•     •     •

VfL Bochum 1848
Dundee FC --- The Dees |#77
01.11.2010 - 19:41 Uhr
Zitat von barocogo:
Zitat von Eintracht1874:

Jau!
Heisst: In noch 25 Spielen 20 Punkte Rückstand aufholen, und das mit einem abgespeckten Kader. Wird ne harte Nummer für die Dees......

Finde ich eine etwas seltsame Strafe... also entweder ganz - sprich Zwangsabstieg, alle Spiele werden 0-3 gewertet oder Ähnliches- oder gar nicht- sprich 10-15 Punkte Abzug als milde Strafe, wo der Klassenerhalt noch möglich ist.

•     •     •

German Jambos SC

Pate Schottlandforum

Sir Winston Churchill
Dundee FC --- The Dees |#78
01.11.2010 - 20:13 Uhr
Zitat von Eintracht1874:
Zitat von barocogo:
Zitat von Eintracht1874:

Jau!

Finde ich eine etwas seltsame Strafe... also entweder ganz - sprich Zwangsabstieg, alle Spiele werden 0-3 gewertet oder Ähnliches- oder gar nicht- sprich 10-15 Punkte Abzug als milde Strafe, wo der Klassenerhalt noch möglich ist.

Prinzipiell ist Insolvenz ja gleich Insolvenz, aber hast du noch die Daten (Schulden) von Livi im Kopf?
Ich finds nämlich komisch: Livi runter in Liga 4, Dees minus 25 Punkte. Sieht auf den ersten Blick etwas willkürlich aus.....

Obwohl: Punkt 3 kann man auch so verstehen, dass neue Sanktionen am 31.3. kommen können....

•     •     •

VfL Bochum 1848

Dieser Beitrag wurde zuletzt von barocogo am 01.11.2010 um 20:15 Uhr bearbeitet
Dundee FC --- The Dees |#79
01.11.2010 - 20:29 Uhr
Zitat von barocogo:
Zitat von Eintracht1874:
Zitat von barocogo:
Zitat von Eintracht1874:

Jau!

Prinzipiell ist Insolvenz ja gleich Insolvenz, aber hast du noch die Daten (Schulden) von Livi im Kopf?
Ich finds nämlich komisch: Livi runter in Liga 4, Dees minus 25 Punkte. Sieht auf den ersten Blick etwas willkürlich aus.....

Obwohl: Punkt 3 kann man auch so verstehen, dass neue Sanktionen am 31.3. kommen können....

Ja, sehr seltsam... Livi hatte 330k Schulden beim Stadrat, insgesamt Verbindlichkeiten von 1-2 Mio glaub ich, weiss ich aber nicht mehr genau. 2004 hatten sie 7m Schulden.

•     •     •

German Jambos SC

Pate Schottlandforum

Sir Winston Churchill
Dundee FC --- The Dees |#80
01.11.2010 - 21:57 Uhr
Ich wundere mich gerade auch, und ich denke nicht, dass die das noch aufholen werden. Ich gehe jetzt eigentlich schon vom sicheren Abstieg aus, leider. :(
  Post-Optionen
Den kompletten Thread wirklich löschen?

Paten-Optionen
Möchtest Du den Beitrag wirklich löschen?
  Diesen Beitrag alarmieren
  Lesezeichen
  Abonnierte Threads
  Guter Beitrag
  Guter Beitrag
  Guter Beitrag
  Post-Optionen
Nutze die Thread-Suche, wenn Du diesen Post in einen anderen Thread verschieben möchtest. Drücke Thread erstellen, wenn aus diesem Post ein eigenständiger Thread werden soll.
Widerruf Tracking & Cookies

Du hast erfolgreich deine Einwilligung in die Nutzung unseres Angebots mit Tracking und Cookies widerrufen. Damit entfallen alle Einwilligungen, die du zuvor über den (Cookie-) Einwilligungsbanner bzw. über den Privacy-Manager erteilt hast. Du kannst dich jetzt erneut zwischen dem Pur-Abo und der Nutzung mit Tracking und Cookies entscheiden. Bitte beachte, dass dieser Widerruf aus technischen Gründen keine Wirksamkeit für sonstige Einwilligungen (z.B. in den Empfang von Newslettern) entfalten kann. Bitte wende dich diesbezüglich an datenschutz@transfermarkt.de.